fredag 6 februari 2009

Burkar för nödvändiga men trista saker

Visst är det intressant hur vissa saker "växer" på något sätt. Den här tvättmedelburken köpte jag under sensommaren i vår lokala lilla lanthandel i byn i Skåne. OK, bra med en burk för tvättmedel, tänkte jag och satte den i den trista tvättstugan (som jag definitivt inte hunnit fixa till ännu). Där såg den så ensam och malplacerad ut att jag vid sommaren slut tog med den hem till stan. Och i badrummet i Göteborg tronar den nu och gör mig glad varje gång jag skall tvätta (dvs varje dag- mer eller mindre). Inte trodde jag att jag skulle hitta något som förgylde vardagen på detta sätt i lanthandel i Skåne! I veckan såg jag en liknande "burk" på Balders Hage i Gbg och jag har också sett att Fridas gård har en i zinkplåt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar