måndag 9 februari 2009

Äntligen klart!

När vi flyttade in i vår lägenhet för nästan 10 år sedan så sa vi att gästtoan skulle vi renovera. Det var bara det att först skulle köket fixas och sedan badrummet ... och sedan orkade vi inte mer. Inte just då. Sedan kom flytten hem från Frankrike och renovering av badrum och gästtoa i Skåne. Men så till slut, efter nästan 10 år kom turen till vår gästtoa i Göteborg - och nu är det klart! Dvs hantverkarna är klara men jag är inte klar med inredningen.

Det behövs något på väggarna och en hylla som hamnat i Skåne skall med hem och upp på väggen nästa gång vi har plats i bilen.

Det bästa är att ha blivit av med det gamla tråkiga mosaikgolvet. Det gick inte att tvätta utan att mosaikbitar lostnade och måste sättas fast igen! Dessutom så läckte vattencisternen på toastolen vilket gjorde att det samlade vatten på golvet. Ingen höjdare direkt.

Nu skall jag bara leta upp tavlan jag vill ha på väggen. Det är en etsning över gamla Göteborg men jag vet nte var jag gjort av den. Är det inte typiskt!

1 kommentar:

  1. ´Vad härligt att ha fått gästtoan fixad. Jag vet inget värre än ofräscha golv som man inte kan hålla rena.

    Tack för komplimangen om min stickning. Jag säger bara JA, börja sticka du med, det är såå rogivande och avkopplande. min syster säger att du stickar nog istället för att gå i terapi, undras vad hon menar med det? Inte behöver väl jag terapi????

    Ha en bra vecka

    Kram Lena

    SvaraRadera