torsdag 15 januari 2009

Ut med julen!

Nu när julen är slut kan jag börja använda mina pärlhalsband igen. Under julen har de tjänat som dekoration i mina julgrupper. Jag tycker pärlor är så vackert mot mossa, jord och hyacintlökar. Soppterinen har kommit tillbaka upp på hyllan i matsalen också liksom en del annat som fått göra tjänst som kruka/vas under helgerna. Det oväntade är oftast det vackraste.
Jag är annars glad att vara av med hyacinterna och de andra julväxterna. I fönstret står förstås en ranglig amaryllis kvar och den vita azalean lever kvar i högönskelig välmåga men för övrigt är det tomt på julväxter. På vägen hem idag skall jag köpa några vita primulor för att fira att det går mot vår och i morgon blir det förstås "helgtulpaner". Mitt tulpankonto är ganska högt så här års! Det tror jag, å andra sidan, inte jag är ensam om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar