söndag 11 januari 2009

Önskelista


Ibland vill man bara ha saker, t ex trädgårdskärran som finns hos Ulriksdahl på Kivik. Den vill jag ha! Annars kunde jag tänka mg en riktigt gammal cykel också, inte riktigt för samma användning men just bara för att ha. Förr i världen fanns det en cykelhandlare i Haga i Göteborg, som hade väldigt gamla och otroligt vackra cyklar. Och då talar vi om cyklar från sekelskiftet och framåt. Dem ville jag också ha - allihop. Helst hade jag velat ha de cyklar min farfar eller min mamma brukade skjutsa mig på när jag var barn, men de finns inte längre kvar ...

När vi besökt den lilla byn Futang i Zhejiangprovinsen (Kina) i höstas så tog jag det här kortet på en vacker gammal cykel jag hittade i en gränd. Tänk så vacker ett naturligt stileben ändå kan vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar