onsdag 7 juli 2010

Tro det eller ej ...

... men idag har jag målat! Inspirerad efter besöket på Fridas gård igår satte jag igång att måla vår gamla franska video-/tv-bänk. Den här möbeln köpte vi för ca 10 år sedan i en möbelaffär i Mâcon i Bourgogne. Vi använder den dock aldrig till TVn utan som avlastningsyta i köket och tanken var att jag skulle lasera den med eklasyr för att få den att passa ihop med resten av köksinredningen. Nu är jag av naturen lat och dessutom hade jag vid en här tiden ett barn på ett år och ett på tre så något sådant hände aldrig. TV-bänken kom dock med hem och har tills nu stått i vårt kök i Skåne. Så här har den förvandlats under dagen.


Före


Efter (inkl hyllan från Fridas gård)

Visst blev det väl bättre, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Vilken fin kombo det blev när allt blev vitt, riktigt fint tycker jag

    Hoppas du hinner njuta i värmen

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Wow, vilket lyft!! Såg längre upp att målarglädjen håller i sig...;)! Uttrycket "gammalt blir som nytt" blir helt plötsligt väldigt förståeligt...;)!
    Kram Therese

    SvaraRadera