söndag 4 juli 2010

Back in business!


Jag ber så mycket om ursäkt för det lång uppehållet. Det blev helt enkelt för mycket tid i Skåne och där är det underbart att vara - men inte att blogga! Det mobila bredbandet är så segt att det är nervpåfrestande - om det fungerar alls! Mobiltäckningen är lika med noll ...

Trevligt har vi i alla fall haft under tiden jag varit tyst. Vi har varit på Amalfikusten, på rockkonster i Bad Segeberg med barnen och och i Rostock på egen hand. Nu är vi redo för en lång skön semester i Skåne.

Idag mjukstartade jag med ett besök på en loppis i Östra Sönnarslöv. För "loppigt" för min smak. Det enda jag kunnat tänkt mig var ett vackert gammalt piano för 100:- men vi har redan två så jag fick avstå. Vi vann dock ett halvt kilo kaffe så det täckte i alla fall parkeringskostnaderna (å andra sidan så dricker vi inte bryggkaffe så jag får väl skänka det vidare).

Efter loppisen tog vi en tur till en av mina verkliga favoritbutiker, den gamla nedlagda konsumbutiken i Vittskövle. Jag borde egentligen inte prata om det här för jag vill egentligen hålla det här smultronstället för mig själv och redan invigda, men OK, jag kostar på mig att tipsa. Som vanligt kom jag hem med mer blåvitt porslin, något jag är otroligt svag för. Porslin i blått och vitt går att kombinera precis hur som helst, det upptäckte jag under våra franska år. När jag slog sönder något köpte jag nytt på någon fransk "marché aux puces" och vad jag än köpte, bara det var blått och vitt, så passade det till det andra jag hade!

Ha det gott i sommarvärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar