tisdag 6 juli 2010

Besök på Fridas gård

Idag tog vi en tur ner till en av mina favoritaffärer, både på nätet och i verkliga livet - Fridas gård.


Det vi egentligen behövde var en låda till hundmaten. Jo, vi har faktiskt en hund igen efter 21 års väntan. Sedan vår golden retriver dog 1989 "skulle vi bara ..." i all evighet. Vi skulle bara sörja färdigt, vi skulle bara kolla hur man tog med en hund till Frankrike, vi skulle bara vänta till nästa år och till slut skulle bara barnen bli lite större - och det är de nu. Äntligen har vi alltså vår lilla Nelly, en norwichterriervalp på 11 veckor som varit hos oss under knappt två veckors tid. En liten duktig krabbat är det, pigg och vaken - och hungrig! Hon har redan bitit hål på påsarna med hundmat så en bra burk för förvaring stod högt i kurs och en sådan hittade jag på nätet på Fridas gård i går kväll.



Iväg bar det alltså i morse, från Linderödsåsen ner till Trelleborg, en resa som gick i ett nafs. Hunden och barnen sov mer eller mindre hela vägen. Väl framme handlade vi en hel del - det vill till att passa på när man är på plats i denna trevliga butik med det prisvärda sortimentet! Hem kom jag med en hel massa prylar och är hur nöjd som helst. Kanske blir det en tur till innan sommaren är över. Vi får väl se!

På vägen hem passade vi också på att titta in på Provinsen som också har en massa fint och hos Åbergs trädgårdscafé, där jag till min lyckade hittade fleråriga stockrosor. Äntligen! Som jag har saknat mina franska stockrosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar