tisdag 14 april 2009

Möbler - del 1

De flesta av våra möbler kom med hem från Frankrike. Inte kunde jag lämna kvar alla saker vi samlat på oss genom åren! Mångt och mycket kom dessutom med ner till Frankrike i det första flyttlasset från Sverige för nästan tjugo år sedan och det var självklart att det skulle med hem igen. Så här såg det ut i vårt sovrum då och så här ser det ut nu.

Samma gamla säng som vi en gång hittade i ett uthus hos vår lokale "brocanteur" finns nu på plats i Skåne. Lite piffande i sovrummet behövs innan jag är nöjd (funderar på att ordna med någon sorts sänghimmel och sängborden skall bytas ut) men det brinner inte i knutarna. Sängen kommer inte att målas vit, det skulle inte falla mig in. Så här ser möbler ut på landet i Frankrike!


2 kommentarer:

  1. Vilken vacker säng! Det är klart att du inte skall måla den vit. Ditt täcke var så himmla snyggt på sängen.
    Det skulle nog passa med en sänghimmel!

    Hoppas du hade en riktigt härlig påsk!

    Jag håller som bäst på och fastar är inne på tredje dagen i dag och mår pyton! men jag skall fullfölja ett par veckor det har jag gett mig sjutton på.

    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken fantastisk säng jag skulle inte heller måla den det vore katastof.
    Kram Marith

    SvaraRadera