tisdag 1 december 2009

Var skall vi fira jul?


Tänk, redan december! Måste erkänna att jag inte är den där verkliga julvännen. Jag är helt enkelt inte särskilt stresstålig och så här års är det inte bara stressigt på jobbet, det är stressigt hemma också! Nåväl, här i huset har vi inga höga krav, vi tar det som det kommer och gör inte mer än vi vill - och orkar! Ännu har vi inte bestämt var vi skall fira julen, det får faktiskt vädret avgöra. Själv vill jag till Skåne (förstås) men barnen vill helst vara kvar i stan. Jo, jag inser att vi har det bra som kan välja.

4 kommentarer:

  1. Ja, det är tråkigt när det blir ett enda stressmonemt, i stället för bara förväntan , mys o glädje, men det är nog vanligt förekommande problem det du beskriver tyvärr... om man bara kunde tagga ned det hela, julen har ju så många dagar att man borde kunna unna sig att göra precis vad man vill, om man nu vill ligga på golvet och äta bilar och titta på pang i bygget borde det vara ok också: ) Underbar julgrupp. Enkel och stilren. Mysig blogg! Mari.

    SvaraRadera
  2. Jag läste på slottsträdgårdsmästarens blogg att ni bor i gbg och österlen. Det är samma här och jag åker ner varannan helg och renoverar en gammal gård.
    Leif

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar till Frankrike ibland också.

    Har ni någon snö hos er?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Va skönt att kunna välja ! Jag försöker att inte känna mig så stressad , har slagit av mkt på kraven och som dom säger det blir ju jul iallafall . Hoppas att du också kan ta det lite lugnare ?! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera