fredag 20 november 2009

Dags att julpynta!


Dags att dra ner till Skåne igen. Måste ju ner och julpynta! Förmodligen kommer vi inte att resa ner igen förän julen är här och då jag vill inte komma fram till ett hus som inte är redo! Gran (eller åtminstone tall- och granris) får vi väl ta in då och julblommorna får jag väl ta med mig, men för övrigt skall det vara klart så att det bara är att tända brasan och njuta. Speciellt på landet är det så mysigt med ljusslingor och en massa tända stearinljus. I sta'n går det inte åt särskilt mycket ljus men på landet är jag storkonsument!

Zinkbrickan ovan tänkte jag fylla med mossa och något stort ljus. Kanske lite kottar också eller något annat trevligt från skogen. Sen skall barnen få hjälpa mig binda kransar till dörrarna, det brukar de tycka är skojigt.

Ha en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar