söndag 27 september 2009

Åter i sta'n


Nu är vi hemma igen efter en härlig hösthelg i Skåne. Med oss fick vi så där 4-5 kg äpplen och ca 25 kg plommon (det var allt vi orkarde plocka). Äpplena skall jag koka mos av - men vad skall jag göra med alla plommonen? Jag har redan kokat 15 burkar marmelad och mer gör vi definitivt inte av med, inte ens om jag har med plommonmarmelad som "värdinnepresent" under hela vintern. Skall ta med en jättepåse plommon till jobbet i morgon.

För varje gång vi måste åka hem igen känns det bara värre, och vi drar ut på det hela längre och längre. I kväll var barnen inte i säng förrän efter 10, dvs alldeles för sent. Vi MÅSTE bara lära oss att slita oss iväg tidigare - men det är så svårt ... Jag vill inte vara här i vår "övernattningslägenhet" i storstaden. Någon som har en smart idé om vad man skulle kunna försörja sig på på vischan i Skåne? Tror ni det skulle löna sig att importera gamla franska möbler? Franska brocanter är vi ganska bra på och franska språket är förstås inget problem. Man kanske skulle starta eget och öppna butik i Skåne?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar