söndag 31 maj 2009

Lite av varje

Godkväll på er! Hoppas ni haft en trevlig morsdag! Själv har jag varit på Antikladan i Lilla Edet. Vilket ställe! Jag hade kunnat komma hem med hur mycket som helst men eftersom det är långt mellan Lilla Edet och vårt hus i Skåne så fick jag behärska mig. Den här lilla fågelburen blev det i alla fall ...


... och ett litet tennfat från 1928 för 15 kr (jag är barnsligt förtjust i tennföremål och samlar hela tiden på mig nya).

Förra helgen var vi faktiskt på ett liknande ställe i Hanaskog, ca 15 km norr om Kristianstad. Det lilla smultornstället heter Svens flyttningar och var också det en guldgruva. Innan dagen var över hade vi fått HEMKÖRT både ett piano ...


och ett jättestort skrivbord i ek ...


... allt för en spottstyver (500kr för pianot och 600 för skrivbordet)! Dit kommer vi definitivt att återvända.


Nu försvinner jag norröver på jobb ett tag framöver. Om jag inte hörs av på ett tag så vet ni varför. I morgon bitti går planet till Luleå, en stad jag inte besökt på nästan 40 år! Skall bli spännande.

3 kommentarer:

  1. åh, såå fina saker o möbler...Ha de gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du har köpt ! Lycka till uppe i norr ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  3. Hej på dej. Kul att du hittade till min blogg.
    Menar du att du bor i en skånelänga?
    Jag drömmer ibland att jag bor i skåne just i en skånelänga. Helt sjukt jag vet.
    Hälsningar Johanna

    SvaraRadera